Veste-ŞOC de la RCS&RDS. Ce se întâmplă cu CLIENŢII

RCS&RDS, compania care are cel mai bun preţ de furnizare a energiei electrice pentru populaţie, îşi schimbă radical business-ul: în doar trei luni numărul de clienţi casnici a explodat, ajungând la aproape 33.000, însă numărul consumatorilor comerciali mari s-a redus la mai mult de jumătate.

Numărul de clienţi casnici ai serviciului Digi Energy, prin care gigantul telecom RCS&RDS furnizează energie electrică clienţilor finali, a crescut cu 47% în doar trei luni, potrivit datelor companiei. Astfel, dacă la data de 1 ianuarie 201, compania deservea 22.314 locuri de consum ale ale clienţilor persoane fizice, la data de 31 martie, raporta 32.780 de clienţi persoane fizice. În această perioadă, 227 de clienţi casnici care primeau deja energie de la RCS&RDS au renunţat la acest furnizor, dar au venit alţi 10.693 de clienţi noi.

Pe de altă parte însă, numărul de clienţi non-casnici mari, cei care, teoretic, aduc mai multă valoare business-ului, pentru că au un consum mai mare, a scăzut de la 272 la 107. Adică o scădere de 60%. Au fost terminate 169 de contracte de furnizare cu acest tip de clienţi şi au fost încheiate doar patru noi.

Compania a raportat şi o scădere a numărului de clienţi non-casnici mici, de la 16.193, la începutul anului, la 12.891, la finalul lunii martie.

Această schimbare a portofoliului de clienţi este urmare a situaţiei de la începutul anului, când, ca urmare a creşterii abrupte a preţului energiei pe piaţa spot, compania a anunţat pierderi şi a informat că îşi va regândi afacerea de furnizare a energiei electrice.

În aprilie, RCS&RDS a anunţat că a înregistrat pierderi în ultimele două trimestre, din cauza volatilităţii mari a preţurilor de achiziţie a energiei electrice şi intenţionează să reducă din cantităţile furnizate.

„Rezultatele activității noastre aprovizionării cu energie sunt dependente de prețul la care suntem capabili să achiziționăm energie. Volatilitatea în costul energiei electrice poate avea un impact negativ asupra rezultatelor noastre financiare şi operaţionale. Achiziționăm energie electrică, apoi o vindem clienților noștri pe platformele de tranzacționare en-gros din România, în conformitate cu prevederile legale aplicabile, care interzic acordurile „over-the-counter.” Practicăm prețuri fixe în relaţia cu clienţii noştri, în activitatea de furnizare a energiei electrice, iar creșterea costului energiei electrice achiziționate de pe platformele de tranzacționare poate afecta negativ rezultatele noastre financiare şi operaţionale”, scria compania într-un raport realizat înaintea listării la bursă.

„De exemplu, din cauza volatilității neobișnuite a preţului energiei electrice pe care am achiziționat-o, am înregistrat o pierdere de 2,3 milioane de euro EBITDA în al patrulea trimestru al anului 2016 și estimăm o pierdere de 7 milioane euro EBITDA în primul trimestru din 2017, din activitățile noastre de furnizare a energiei electrice. Nu avem nicio certitudine că potenţialele creşteri de preţuri sau volatilitatea ridicată nu vor afecta activitatea noastră de furnizare şi pe viitor, ceea ce va afecta rezultatele noastre financiare şi operaţionale.

Deși am luat măsuri pentru a reduce expunerea faţă de la volatilitatea costurilor, nu putem fi siguri că aceste eforturi vor fi eficiente din cauza variațiilor naturale ale cererii lunare de energie de la fiecare client, comercial sau rezidențial, precum și a fluctuaţiilor neaşteptate ale preţului energiei electrice pe piața românească în viitor”, mai spunea compania.

Atunci RCS&RDS anunţase că activitatea de furnizare va fi diminuată şi că firma se va concentra mai ales pe clienţii mici.

Citeste continuarea pe economica.net

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.