Veste soc pentru toti soferii din Romania! Anunt despre toate masinile

În ciuda creşterii pieţei auto din ultimii ani şi a exploziei de maşini second-hand, România are în continuare cel mai redus grad de motorizare din Uniunea Europeană, mult sub media europeană şi mult sub cel al ţărilor din zona noastră.

În România se înregistrau, la finalul anului 2015, doar 261 de autoturisme la mia de locuitori, nivel de motorizare situat la jumătate din media europeană, fiind cel mai mic din Uniunea Europeană şi mult sub ce întregistrează statistica în ţările din zona noastră, potrivit datelor Eurostat

Astfel, dacă la noi doar ceva mai mult de un român din cinci are, în medie, o maşină, în Ungaria gradul de motorizare este de 325 de autoturisme la mia de locuitori (o maşină la trei persoane), în Polonia vorbim despre 546 de autoturisme la mia de locuitori (mai mult de o maşină la două persoane), iar în Bulgaria gradul de motorizare este de 418 autoturisme la mia de locuitori (date din 2014, deci numărul pentru 2015 este, teoretic, mai mare).

România nu a stat pe loc în ultimii ani. Parcul de autoturisme a crescut cu 19% în ultimii cinci ani, dar baza de la care am plecat a fost foarte scăzută. La finalul lui 2006, la momentul aderării la Uniunea Europeană, se înregistra un grad de motorizare de doar 152 de autoturisme la mia de locuitori.
Cel mai ridicat grad de motorizare din UE este în Luxemburg, cu 661 de autoturisme la 1.000 de locuitori, iar rate mari se mai înregistrează în Malta, Finlanda şi Cipru.

Cum arată maşinile românilor

În ciuda preferinţei românilor pentru diesel din ultimii ani, mai ales din partea celor care au cumpărat maşini second hand rulate în ţările vestice, cea mai întâlnită motorizare din România este cea pe benzină şi cu o capacitate cilindrică de până la 1,4 litri. 41% din parcul de autoturisme din România are acest tip de motor. De altfel, acest tip de motor este cel mai întâlnit în majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene.

Pe locul doi se situează, la noi, maşinile diesel cu motoare cu capacităţi cilindrice cuprinse între 1,4 şi 2 litri, care acoperă 29,8% din parc, în timp ce doar 20% din maşinile care circulă în România au motoare pe benzină cu această motorizare.

Maşinile diesel cu motoare de peste 2 litri reprezintă 5,3% din total, iar cele pe benzină cu motoare cu cilindree de peste doi litri înseamnă doar 1,1% din total.

Sursa: economica.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.