ANUNŢ-BOMBĂ despre RCA şi SERVICE-urile AUTO

serviceÎncurajate şi de modificarea normelor RCA, service-urile independente tind să transforme în regulă o tehnică pe care o aplică de ani de zile. Supraevaluarea reparaţiilor efectuate în baza unor poliţe de asigurare a atins niveluri incredibile. Service-urile, aceleaşi care doresc să capete prin lege monopolul absolut asupra operaţiunilor de evaluare a daunelor auto, practică adaosuri de 150% şi chiar 200% faţă de preţurile calculate de softuri utilizate la nivel international. Dacă fenomenul se generalizează o scumpirea a RCA va fi inevitabilă.

Sute de service-uri independente din România trimit firmelor de asigurare facturi care supraevaluează cu până la 200% costurile unor reparaţii efectuate în baza poliţei RCA, arată mai multe documente consultate de ECONOMICA.NET (vezi şi documentele din finalul textului). Această tehnică de suplimentare a veniturilor, dezvoltată mai ales în perioada de boom, când vigilenţa multor firme de asigurare era atenuată de vânzările semnificative de poliţe auto, a fost încurajată şi de o decizie a Autorităţii de Supraveghere Financiară. La începutul acestui an, arbitrul pieţei a modificat norma RCA în aşa fel încât să nu mai existe nicio restricţie în ceea ce priveşte  preţurile pieselor şi manoperei.

S-a ajuns astfel la situaţii incredibile în care un far  ar costa, potrivit service-ului, şi 7.000 de euro iar o bară apare cu un preţ de 7.800 de euro. Într-un caz recent, o bară de BMW a fost evaluată la 24.000 de lei, echivalentul a aproape 5.400 de euro, în condiţiile în care principalul dealer autorizat al producătorului german vinde respectiva piesă cu sub 3.000 de euro.  Adaosurile de 150-200% faţă de evaluarea iniţială, invocate de unele service-uri, sunt cu atât mai greu de explicat cu cât specialiştii firmelor de asigurare îşi construiesc calculele în baza unor softuri utilizate la nivel internaţional care iau în consideraţie preţurile practicate de distribuitorii autorizaţi de piese de schimb.

Cine câştigă din războiul RCA? Clienţii sigur nu

Reprezentanţii aceloraşi service-uri independente, susţin, pe de altă parte,  că asigurătorii subevaluaeză costurile reparaţiilor şi încearcă să obţină un monopol absolut asupra activităţii de evaluare a daunelor. Proiectul de lege privind înfiinţarea unui corp independent al evaluatorilor tehnici a fost respins de două comisii parlamentare şi contestat chiar de membrii ai Guvernului. Totuşi, înfiinţarea a ceea ce ar urma să fie CEETAR a primit undă verde, recent, de la comisia de buget finanţe a Camerei Deputaţilor. ECONOMICA.NET a explicat de ce înfiinţarea CEETAR ar duce în mod automat la apariţia unui monopol unic în Europa şi, ca efect, la creşterea preţului RCA în ciuda faptului că cei mai vocali reprezentanţi ai service-urilor afirmă că duc o luptă în interesul consumatorilor.

Interesant este că, potrivit informaţiilor noastre, o parte consistentă a reclamaţiilor primite de ASF în ceea ce priveşte poliţele RCA sunt făcute nu de persoane fizice, ci chiar de  service-uri, pe care respectivele persoane le-au mandatat să le reprezinte în momentul în care au încheiat contractul pentru repararea automobilului. Reamintim că numărul mare al reclamaţiilor (care, oricum, vizează într-o măsură covârşitoarea doar 4 dintre asigurătorii autorizaţi să vândă RCA) este unul dintre argumentele principale utilizate de reprezentanţii service-urilor în lupta lor cu firmele de asigurare care se opun înfiinţării CEETAR.

Sursa: economica.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.