Știai că 75% din angajați fură de la angajatori? Cum să angajezi și să păstrezi oameni loiali?

S-a estimat că aproximativ 75% dintre angajați au furat cel puțin odată de la angajator. Procentul este alarmant. Furtul poate consta în bunuri, bani, timp sau idei. În aceste condiții, ca angajator trebuie să fii foarte vigilent, nu doar atunci când angajezi pe cineva, dar și după o perioadă de timp de la angajare. Pentru a preveni acest tip de hoție, trebuie să îți analizezi afacerea și să identifici punctele vulnerabile.

Poți reuși asta creând politici stricte, sisteme de monitorizare, precum și inspecții ocazionale. Iată cum le poți implementa pe fiecare:

Înainte de toate, de ce fură angajații?

Răspunsul poate fi chiar surprinzător. În mod normal, dintr-o pornire empatică, am tinde să credem că furtul lor este justificat de situația financiară dificilă cu care aceștia s-ar putea confrunta. Adevărul este însă că, atunci când au fost prinși în act sau când au fost forțați să recunoască, majoritatea angajaților au spus că au furat, pur și simplu pentru că tentația a fost prea mare. În plus, mulți dintre ei au văzut superiori care furau fără a suporta consecințe, ceea ce le-a încurajat demersul fraudulos. Cum să împiedici o asemenea atitudine? Iată câțiva pași:

Pasul 1: Angajează oameni cinstiți

Pe lângă faptul de a monitoriza activitatea angajaților pe care îi ai deja, atunci când faci angajări, trebuie să te asiguri că aduci în afacerea ta oameni cinstiți care nu fură. Asta înseamnă că trebuie să le cercetezi istoricul profesional, deci asigur-te că verifici orice referință trecută în CV.

Atunci când suni persoanele care îl recomandă pe angajat, întreabă-le cât de bine cunosc persoana pe care ești pe cale să o angajezi. Întreabă-i dacă ar reangaja respectiva persoană și dacă au motive să te avertizeze în legătură cu ea.

Pasul 2: Stabilește o politică de toleranță zero

Spune-le angajaților încă de la început că vor fi dați afară imediat ce for fi prinși cu cea mai minoră tentativă de furt. Politica ta ar trebui să includă următoarele:

  • O afirmație clară că furtul este interzis
  • Angajații care observă activități frauduloase trebuie să le raporteze imediat
  • exemple clare de comportament interzis
  • Evidențiază foarte clar consecințele unui astfel de comportament
  • Notează determinarea ta de a investiga cazurile de fraudă

Include condițiile tale în fișa postului și fă ședințe anuale pentru a le reamintii angajaților cât de serios ești în această privință.

Pasul 3: Nu avea încredere oarbă, investighează și inspectează

Inspecțiile ocazionale îi pot ține pe angajați departe de tentativa de a fura. Totuși, dacă ai suspiciuni în privința lor, iar numerele pe care le înregistrezi arată că ceva nu este în regulă, este bine să demarezi o investigație imediat. Cel mai bine este să apelezi la o firmă de investigații, precum INTERDILLIGENCE, care se ocupa cu aceste situatii.

Aceasta este cea mai sigură metodă, deoarece înainte de a confrunta un angajat în legătură cu activități frauduloase, este necesar să fii la curent cu implicațiile legale. O astfel de consiliere legală te poate ajuta să găsești cea mai bună cale de a obține dovezi și o confesiune de la persoana vizată. O firmă de investigații poate face diferența, iar accesând link-ul următor poți vedea câteva cazuri concrete care s-au soluționat cu ajutorul unei astfel de companii: https://www.interdiligence.com/ro/studii-de-caz/.

Pasul 4: Controlează tentația

Majoritatea angajaților fură deoarece le este ușor și tentația este foarte mare. Pentru a preveni asta, trebuie să reduci măsura în care un angajat s-ar putea simți tentat să fure. O idee bună este să îi pui să lucreze în grupuri de cel puțin două persoane, mai ales atunci când vine vorba de numărarea și depozitarea banilor. Faptul de a ști că persoana cu care lucrează i-ar putea prinde în act, poate să îi descurajeze.

De asemenea, ai putea să stabilești sarcini divizate. Spre exemplu, orice persoană care manipulează bani sau cecuri, trebuie să aibă o chitanță care este semnată de un alt angajat. Soluții similare pot fi implementate în cazul încuietorilor sau a folosirii echipamentelor.

Pasul 5: Antrenează supervizori

Instruiește-ți supervizori peste angajați, în legătură cu orice tip de furt: produse, bani, timp etc. Iată câteva întrebări pe care aceștia le pot pune:

  • Se pare că pleci. Ai trecut asta în condică?
  • Ce cari cu tine? Nu te-am văzut intrându cu ceva la tine…
  • Ai plătit pentru asta? Pot să văd chitanța?
  • De ce folosești ușa din spate?
  • Cei ai pus în rucsac? (întreabă asta doar dacă ai motive reale de suspiciune, altfel persoana ar putea deveni defensivă).

 

Folosind astfel de tehnici, afacerea ta nu va fi sabotată de angajați, iar tu vei putea angaja și păstra persoane cinstite, care să ajute la creșterea business-ului tău.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.