Trecerile peste calea ferată, pasaje ale morții. Deputatul Duruș cere semnalizare luminoasă și acustică

Accidentul de la trecerea la nivel cu calea ferată de la Fersig, produs acum câteva zile, în urma căruia un tânăr de 20 de ani și-a pierdut viața redeschide discuția legată de semnalizarea acestor treceri. În locul în care s-a produs accidentul există doar crucea Sfântului Andrei. În condiții de ceață densă, așa cum era în dimineața în care s-a produs accidentul, riscul de a traversa în momentul nepotrivit este foarte mare.

La trecerea la nivel cu calea ferată de la Fersig se înregistrează zilnic câteva sute de traversări cu mașina. Pe acea porțiune circulă pe calea ferată minimum 28 de trenuri în fiecare zi. Relieful nu asigură, nici în condiții de vreme bună, o vizibilitate pe o distanță foarte mare. Această analiză făcută de deputatul USR de Maramureș, Vlad Emanuel Duruș, a stat la baza interpelării trimise către Ministerul Transporturilor, având ca obiect montarea unor sisteme de semnalizare acustice și luminoase sau bariere; atât la Fersig, cât și în alte cazuri. Deputatul i-a cerut ministrului implementarea unui program național prin care să securizeze trecerile la nivel cu calea ferată.

„Existența unor semnale luminoase și acustice ar fi putut evita tragedia în cazul de la Fersig și-n multe alte zeci de cazuri. Statul are obligația să ia măsuri pentru protejarea vieții cetățenilor săi. Măsurile suplimentare de atenționare la aceste treceri la nivel cu calea ferată le consider obligatorii. Scoate statul din culpă în cazul unor accidente. Costul implementării unui sistem de semnalizare la nivel național nu poate echivala cu viața unui om și nici nu poate justifica lipsa de măsuri.

Vă rog, domnule Ministru, să dispuneți (în cazul în care nu există o situație) inventarierea tuturor acestor treceri la nivel de cale ferată care ar necesita montarea de semnale luminoase și acustice sau bariere și să treceți la implementarea unui program. La Fersig o astfel de semnalizare este obligatorie din cauza nivelului crescut de trafic, care atinge zilnic minimum câteva sute de treceri cu mașina peste calea ferată. Circulația feroviară este una de nivel mediu, înregistrându-se minimum 28 de garnituri/zi.

Aș dori să-mi răspundeți, domnule Ministru, la următoarele întrebări:

  • Care este costul mediu de achiziție și montare a unui sistem cu semnalizare luminoasă și acustică sau barieră și, dacă există o evidență, în câte puncte ar trebui montate astfel de sisteme la nivel național?
  • Care sunt criteriile în baza cărora se stabilesc trecerile la nivel de cale ferată la care se montează un astfel de sistem?
  • Din punctul dumneavoastră de vedere, analizând valorile de trafic auto, frecvența trenurilor și relieful, se impune un sistem de semnalizare luminos și acustic la trecerea de cale ferată la Fersig? Dacă da, când va fi montat un astfel de sistem?”, se arată în interpelarea formulată de deputatul Duruș.

(P)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.