VREI SA CUCERESTI FEMEIA?S-A INTORS SAPUNUL CHEIA!

pozatitluVa mai amintiti de sapunul Cheia cu al lui slogan haios de pe vremea lui Ceausescu?Mare mi-a fost surpriza sa-l (re)gasesc in Iulius Mall!

Sapunul  Cheia  a fost fondat in 1886 de catre Lippa Braunstein, mai vechi decat multe alte marci internationale precum Coty sau Givency.,mai vechi chiar si decat Dracula care a fost scris de Bram Stoker abia in 1897 a fost ,practic,sapunul traditional al romanilor mai bine de un secol.In 1906 producea 12 tone de sapun/luna,in perioada interbelica era apreciat de catre ofiterii germani,perioada de glorie a fost dupa 1975 cand peste 2000 de muncitori il produceau pentru fiecare taran,muncitor, miner  ,militar ori familie din tara dar sub marca Tiger si la export.Dupa revolutie a falimentat din 2012 o companie din Baia Mare l-a reinviat.

intrebat cum i-a venit ideea să preia această marcă pierdută de statul român, Alin Laslo, producător de săpunuri şi detergenţi bio în Baia-Mare, ne-a răspuns cu siguranţa omului de afaceri conştient că a făcut o investiţie bună:

“Ideea de preluare a mărcii Cheia nu ţine de isteţime, ci este o şansă pe care am fructificat-o. Notorietatea mărcii, chiar dacă dispăruse pe piaţă, era de peste 80%, conform unui studiu făcut în 2010 de Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca.

pozageneralaHANDMADE NATURAL SOAP

Din 2011 practic s-a inceput constructia proiectului pentru a-l adapta formatului dorit,.S-a dorit continuarea principiului de natural si lucrat manual ,nechimizat,specializat pe functii ca in perioada interbelica intr-un ambalaj cu imagine de vintage pe cat posibil original..Asta si fiindca indicatorilor Eurostat din 2010 se prognoza o crestere logaritmica a cererii de produse naturale in detrimentul celor chimice.Ca pozitie de piata nu se putea etalona la “Duru care spala bine chiar si ….(zona produselor lowcost),dar nici macar la zona premium chimica de masa sustinuta de imaginea de marketing fiindca costurile pun presiune pe un asemenea nivel.,Astfel noul Cheia este un sapun natural lucrat manual,fara steril,nechimizat ,specializat pe functii care urmareste consumatorul educat cu venituri altele decat cele de jos.

“Sapunul Cheia este sapun sapun si nu sapun cu sapun,este un sapun adevarat care introduce aceeasi diferenta care exista intre laptele lapte de la bunica si laptele cu lapte,intre vinul vin stors de mana ta si vinul cu vin,intre carnea carne transata in fata ta in prag de sarbatori si carnea cu carne!isi descrie Alin Laslo noul sapun Cheia

Sapunul Cheia secolului XXI mai are in comun cu sapunul Cheia anterior doar principiile de natural ,lucrat manual  si numele.In rest utilizeaza informatii,ingrediente si tehnologii contemporane.Tehnologia la cald esxte inlocuita cu cea la rece pentru a nu afecta calitatile ingredientelor,pe linga untura de uns pe paine introduce uleiuri de palmier sau cocos ori unt de cacao inexistente in vremurile trecute.

Din 2014 a intrat pe piata,atit pe segmental magazinelor naturiste cat si in doua lanturi de supermarketuri.Pentru afisarea intregului portofoliu vizeaza dezvoltarea retelei proprii in Malluri,prezenta in Iulius Mall Cluj fiind proiectul pilot.

De ce Cluj Napoca?Sapunul Cheia este un sapun natural lucrat manual aici in Transilvania,locul unde Omul si Natura coexista pasnic!Normal ca primul oras trebuia sa fie capitala Transilvaniei Cluj Napoca.Cu atit mai mult cu cat la export logoul de promovare este “From Transylvania ,For soul”

putinCHEIA SOAP,FROM TRANSYLVANIA,FOR SOUL/CHEIA SZAPPAN, Erdélyböl, léllekért/

Мыло Cheia, Из Трансильвании, для души

La ora actuala sapunul Cheia este exportat in Rusia,Ungaria,Anglia,Irlanda si Olanda si SUA .Centrul de greutate al afacerii de export sunt produsele de top,cazul Olandei doar afacerea de suvenire,concept de statuette si basoreliefuri fara functie cosmetica,concept unic pe plan mondial..La fel cazul SUA unde DRACULASOAP,un sapun cu format de Dracula stilizat aminteste de From Transilvania,for ever.

Sapun la metru

Pe linga reconstructia unei oferte seculare de sapunuri specializate cum ar fi sapunul cu bicarbonat sau cel cu sulf,ori adaptarea locala a unui sapun cu vin ,sapun traditional in spatiul mediteranean sau cel cu bere pentru spatiul bautorilor de bere ,sapunul Cheia adduce inovatie contemporana.Sapunul din lapte de bivolita ,ca un produs traditional nord Transilvan,chiar momeala pentru rapitori ca o straveche solutie transilvana de pe Valea Somesului se imbina cu formatul pentru copii,un loc efectiv gol pe piata romaneasca.Pe linga caracteristicile nonalergenice si hidratante ale sapunurilor naturale sapunurile Cheia pentru copii surprind prin formatele unice:de la personaje ce stirnesc copilului transformarea actului de spalare in joaca pina la foita de sub 1 mm grosime si lunga de 1 metru pentru ceea ce Cheia a introdus pe piata mondiala termenul de Sapun La metro cum Xeroxul a definit Xeroxul sau Adidasul Adidas..

Copilul reprezinta un target important pentru noi.Cu speranta ca prin el ajungem la Femeie dar si cu speranta ca o alta generatie candva il va defini ca “sapunul copilariei mele”.Si mai speram ca urmatoarea generatie sa nu mai fie pe acelasi loc neonorant pe care suntem generatia noastra la indicatorul European de civilizatie numit “consum de sapun/cap de locuitor/an”

PLANURI DE VIITOR

“Oportunitatile sunt mari.Daca in august 2010 eram acceptat membru in Handcrafted Soapmakers Guild(Un fel de Breasla sapunarilor di SUA),acum breasla se numeste Handcrafted Soap&Cosmetic Guild.O lume de cosmetice pe linga sapunuri ni se vor deschide.Pe acelasi format natural si lucrat manual.Suntem optimisti!”incheie Alin Laslo.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.