Cafeaua influențează arderea grăsimilor. Când trebuie consumată pentru a fi eficientă?

Consumul unei cafele tari cu o jumătate de oră înainte de un antrenament la sala de fitness crește arderea grăsimilor, arată un nou studiu. Oamenii de știință de la Universitatea din Granada, Spania, au descoperit, de asemenea, că, dacă exercițiul este efectuat după-amiaza, efectele cofeinei sunt mai accentuate decât dimineața.

Oamenii de știință de la Departamentul de Fiziologie al Universității din Granada (UGR) au arătat că o cafea tare băută cu o jumătate de oră înainte de exerciții aerobe crește semnificativ rata de ardere a grăsimilor. De asemenea, au descoperit că, dacă exercițiul este efectuat după-amiaza, efectele cofeinei sunt mai accentuate decât dimineața.

În studiul lor, publicat în Jurnalul Societății Internaționale de Nutriție Sportivă, cercetătorii au urmărit să determine dacă cofeina – una dintre cele mai frecvent consumate substanțe ergogene din lume pentru a îmbunătăți performanța sportivă – mărește efectiv oxidarea sau „arderea” grăsimilor în timpul exercițiilor fizice.

„Recomandarea de a face exerciții fizice pe stomacul gol, dimineața, pentru a crește oxidarea grăsimilor este banală. Cu toate acestea, această recomandare este lipsită de o bază științifică, deoarece nu se știe dacă această creștere se datorează exercițiilor fizice dimineața sau datorită lipsei mâncării pentru o perioadă mai lungă de timp.”, explică autorul principal al acestei cercetări, Francisco José Amaro-Gahete, al Departamentului de Fiziologie al UGR. Un total de 15 bărbați (vârsta medie, 32) au participat la cercetare. Subiecții au ingerat 3 mg / kg de cofeină sau un placebo la 8am și 5pm.

Oxidare maximă a grăsimilor

„Rezultatele studiului nostru au arătat că băutul de cofeină cu 30 de minute înainte de efectuarea unui test de exerciții aerobice a crescut oxidarea maximă a grăsimilor în timpul exercițiului, indiferent de momentul zilei.”, explică Francisco J. Amaro. S-a confirmat existența unei variații diurne a oxidării grăsimilor în timpul exercițiului, valorile fiind mai mari după-amiaza.

Pe scurt, cercetătorii de la Universitatea din Granada au descoperit că cea mai bună combinație, pentru a pierde în greutate, este cafea – exerciții fizice.

sursa

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.