Cel mai căutat român de pe Facebook! Ce vrea lumea de la el?

flick„Scrie mii de poezii, Non-stop, zi după zi”. E clar, nouă nu ne ies versurile așa cum i se întâmplă lui Flick, omul de radio cu sute de mii de admiratori pe Facebook. Copiii din ziua de azi găsesc mai puțină bucurie în poeziile lui Eminescu sau Arghezi și se reorientează către Facebook, acolo unde au un poet contemporan, Flick, prezentator la Radio ZU, supranumit “Domul Rimă”.

Povestea lui Flick,  Filcea Sebastian Andrei după numele său real, este extrem de simplă: a lucrat ca și corporatist, a fost descoperit de Mihai Morar, a trecut la Radio ZU și de ani buni compune zilnic poezii pe pagina sa de Facebook care a ajuns la 410.000 de like-uri și crește într-un ritm alarmant. În plus, este omul care a devenit cel mai căutat din România. Pe Facebook. Motivul? Toată lumea vrea măcar un catren personalizat.

Flick, câte mesaje primești pe zi?
În ultima vreme primesc in jur de 2000-3000 de mesaje pe zi. Cum postez ceva, cum primesc brusc și mai multe cereri de a compune. Și îmi este practic imposibil să mulțumesc pe toată lumea.

Și totuși, pe câți reușești să-i mulțumești pe zi?
Doi trei pe zi, cam 0,1%, 0,2% din numărul total de mesaje. Nu-mi place că nu-i pot ajuta pe toți, dar eu sunt unul și ei mii. Eu pun destule statusuri, le explic și uman că nu-mi ajunge timpul. În plus, nu-mi dă nimeni bani pentru asta. Compun cam trei poezioare pe zi. Uneori și mai multe, în funcție de cum îmi permite timpul. Mai mult, am la Facebook un automatic replay în care îi rog să mă înțelegă.

Te-ai gândit să faci bani din poezii?
Fac și asta din traficul de pe pagina de Facebook. Am peste 400 de mii de fani pepagina respectivă și oamenii care intră să citească poezii au o medie de vârstă de 16-24 de ani. Din asta fac bani! Mă contactează unele firme care au target de vârstă asemănător și fac diferite campanii și concursuri cu premii. Jobul de bază este însă la radio.

Când urmează să scoți o carte?
Anul acesta mi-a propus să fac și lucrul ăsta, mai ales că mulți mă întreabă pe Facebook de ce nu scot o carte sau când va apărea o carte. Am adunat deja poeziile necesare și le-am trimis către corectură, întrucât trebuie urmați câțiva pași până ca poeziile să ajungă la tipar.

Crezi că va fi mai vândută decât a lui Marian Godină, revelația în materie de cărți?
Godina a făcut ceva inedit si nu vreau să-mi fac false sperante. Și poeziile mele făcute la cerere înseamnă ceva nou, la fel cum și proza lui este un lucru atipic. Nu vezi des o carte scoasă de un polițist în care să povestească întâmplări de la locul de muncă. Nu sunt alți oameni care să facă ceeea ce fac eu. Eu fac poezii de un an si ceva pe rețelele de socializare. Petrec cam 3 ore pe zi pe Facebook. Spre deosebire de proză, la poezie trebuie să respecti niste lucruri. Poezia e mai ușor de criticat. Cartea nu o scot pentru bani. Eu vreau să o și comercializez, recunosc, mizez și pe marketing, pot face o promovare mai bună decât Godină.

Cui se adresează cartea semnată de „Domul rimă”?
Tuturor celor care au simțit deja primii fiori ai dragostei, de la 14-5 ani, până la 70 de ani. Chiar ieri mi-a scris o doamnă de 75 de ani și mi-a spus că mă citește, lucru care m-a flatat.

flick4

Îți e ușor să agăți fetele cu câteva versuri?
Ideea e ca îmi scriu multe fete, multe dintre ele draguțe. Dar 99% vor să le fac poezii cu iubitul meu. Nu asta urmăresc…

„Nu-mi cere versuri”

Te deranjează că majoritatea te percepe ca pe un „tonomat de versuri”?
Aici este problema, că mulți dintre cei care mi-au dat like la pagină nu înțeleg de ce nu le compun. Au impresia că pagina mea e ca o aplicație de mobil pe care o folosesc toți. Copiii sunt mai neîntelegatori, recunosc. Știi cum am statsul pe whasapp? „Nu-mi cere versuri”. Toți prietenii mei mi-au cerut până acum să le compun, deja la a treia cerere mă văd nevoit să-i refuz.

Care este motto-ul tău preferat?
„N-o să moară România/Cât trăiește poezia”

saracia

Sursa: libertatea.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.