Există multe locuri în care întâlnești inteligența artificială(AI) în fiecare zi, fără să o observi.
Mulți oameni încă mai cred că inteligența artificială are legătură cu distopiile științifico-fantastice, dar această opinie este în scădere, pe măsură ce inteligența artificială devine din ce în ce mai răspândită în viața noastră de zi cu zi. Inteligența artificială este acum un termen de uz casnic și, în unele cazuri, chiar o prezență casnică.
Conceptul de inteligență artificială există de zeci de ani, dar acceptarea sa în societatea de masă este relativ recentă. Au fost necesari zeci de ani pentru a face progrese semnificative spre dezvoltarea unui sistem AI și transformarea acestuia într-o realitate tehnologică. Însă acum AI-ul face parte din viața noastră și noi trebuie să știm exact ce înseamnă și cum ne putem folosi de beneficiile acestei tehnologii.
Aplicații precum ChatGPT au deja un impact enorm asupra unor domenii precum: finanțe, marketing sau divertisment.
ChatGPT este o formă de inteligență artificială generativă – un instrument care permite utilizatorilor să introducă solicitări pentru a primi imagini, text sau videoclipuri asemănătoare celor create de un om, dar care sunt create de inteligență artificială. Această unealtă este similară cu serviciile de chat automate găsite pe site-urile web de servicii pentru clienți, deoarece oamenii îi pot adresa întrebări sau pot solicita clarificări cu privire la răspunsurile ChatGPT.
GPT înseamnă „Generative Pre-trained Transformer”, care se referă la modul în care unealta cu inteligență artificială procesează cererile și formulează răspunsuri. ChatGPT este antrenat cu o tehnică de învățare prin consolidare (prin feedback uman) și modele de recompensă care clasifică cele mai bune răspunsuri. Acest feedback ajută la dezvoltarea software-ului dar și a altora asemănătoare, cu ajutorul învățării automate, pentru a îmbunătăți răspunsurile viitoare. Această formă de AI este foarte accesibilă și, din acest motiv, diverse industrii se folosesc cu succes de ea.
Haide să vedem mai departe cum a influențat Inteligența Artificială câteva dintre cele mai importante domenii de activitate.
Odată cu creșterea cererii de experiențe personalizate și captivante, AI este folosit în divertisment pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului și eficiența proceselor de producție. Utilizarea AI în divertisment a devenit un subiect fierbinte, mulți experți și entuziaști prevăzând că va revoluționa industria.
Industria divertismentului cuprinde diverse sectoare, inclusiv film, televiziune, muzică, jocuri online și spectacole live. Aceste sectoare au cerințe și provocări diferite, iar AI a fost adaptat pentru a se potrivi nevoilor fiecărui sector. AI este utilizat în film și televiziune pentru crearea de conținut, post-producție și marketing. În muzică, AI este folosită pentru compunerea și producția muzicii, în timp ce în jocurile video, AI este folosită pentru a crea un joc mai realist și mai captivant.
AI și instrumentele de procesare a limbajului natural au deja un efect major și asupra competitivei industrii de casino online, care înflorește pe an ce trece. De la interacțiuni îmbunătățite de asistență pentru clienți și până la furnizarea de date în timp real pentru scopuri de joc responsabil, acesta este doar începutul a ceea ce are de oferit această tehnologie pentru jocurile online. Inteligența artificială poate să revoluționeze dealerii de la jocurile de masă și întreaga interacțiune dintre jucător și operator.
În spectacolele live, AI îmbunătățește designul scenei și creează experiențe captivante pentru public.
AI în Marketing
Marketingul cu inteligență artificială își asumă un rol mai important odată cu apariția instrumentelor de marketing inteligente și a AI precum ChatGPT, care au creat o mulțime de oportunități pentru echipele de marketing. Marketingul AI combină tehnologiile AI cu datele despre experiența clienților și ale mărcii, pentru a oferi informații foarte precise asupra dorințelor clienților și a tendințelor pieții. Tehnologiile AI precum procesarea limbajului natural(NLP), învățarea automată(ML), analiza sentimentelor și altele, ghidează luarea deciziilor, astfel încât companiile să fie cât mai bine pregătite pentru a face față provocărilor unei piețe atât de dinamice.
AI în Finanțe
Inteligența artificială în finanțe transformă modul în care oamenii interacționează cu banii. AI ajută industria financiară să eficientizeze și să optimizeze procesele, de la deciziile de credit, până la tranzacționarea cantitativă și managementul riscului financiar. Soluțiile de inteligență artificială ajută băncile și creditorii să ia decizii inteligente de subscriere, utilizând diverși factori care evaluează foarte precis debitorii.
Exemplele nu se opresc aici, iar răspândirea rapidă a acestei tehnologii indică faptul că AI-ul este aici să rămână, iar noi trebuie să găsim metode prin care să ne folosim cât mai eficient și sigur de el.